Alla inlägg under januari 2012

Av Charlotte Johansson - 31 januari 2012 14:56

Jag är nu officellt ingen schysst mamma! Åtminstonde inte enligt Julias föriskompisar...Det hela började med att jag rensade bland alla fina alster som mina döttrar kommer hem med från föris. Jag sparar allt som är värt att spara och resten slängs i sopor eller återvinningen. Denna gång hivade jag ALLA teckningar som Julia fått från sina föriskompisar....Det upptäckte naturligtvis Julia och blev väldigt upprörd. Oj hade jag råkat slänga den opps osv försökte jag med men när hon såg att det var väldigt många teckningar som slängts så sa jag ärlig som jag är att jag
sparar bara det du och Emma gör för det betyder mest. En dag senare så hade ryktet spridit sig...


Fröken Erika berättade att Julia sagt till kompisarna att ...

–Min mamma slänger ALLT som jag får från er!

Kompisarna –men varför då?!!!

Julia- jaa du, hon tycker väl att jag gör finare teckningar än er!:)


Blev även konfronterad av kompisarna ett par dagar senare och fick erkänna att jag
slängt ett par teckningar....


Trodde att det var glömt eftersom allt det här hände för typ 1 månad sen men icke, idag kom frågan igen...Varför slänger du allt som Julia får från oss?!


Åhh små hjärtan som är så mån om att allt ska sparas, jag ljög fint den här gången och sa att jag absolut skulle spara det hon tog hem i fortsättningen!  

 

I det här huset sparas mycket men inte allt:)

 


Av Charlotte Johansson - 28 januari 2012 15:57


Måste skriva ett inlägg om mina finfina föräldrar och lite om mitt liv! Dom adopterade mig när jag var 3månader från ett barnhem i Colombo, Sri lanka. Sen for vi hem till Sverige!

 Jag och Pappa på barnhemmet i Sri lanka.


Utanför domstolen i Sri lanka, nu är det bestämt, jag kan äntligen få följa med hem till Sverige!

Till Vänster Violet Fernando biologisk mamma, till höger jag och mamma!  


3½ år senare fick jag en lillasyster. Så olika två systrar kan vara men kärleken ändå så stark.  Jag växte upp i idylliska Ersmark där de flesta bor i villor, har två föräldrar och alla har jobb.  Tidigt i livet blev det naturligt att åka utomlands på somrarna och till fjällen på vintrarna.

Så här liten var jag första gången vi for till fjällen!  


Bortskämd säger vissa men för mig kändes det väldigt normalt!  Mina föräldrar har alltid stöttat mig och jag har alltid känt mig älskad men ändå var jag tvungen att som många andra gå igenom en trotsig period i livet när jag var 14 år då det skulle rökas, drickas och skolkas. Detta kunde mina föräldrar valt att strunta i, men icke!  Kom jag inte hem den tid vi hade bestämt så kom en av dom och letade reda på mig på stan! Jag skämdes som en hund när mamma
helt plötsligt stod där framför mina kompisar och sa att det var dax att åka hem. Men dom gav inte upp!  Att jag
struntade i skolan gjorde att jag inte tog mig in på Barn och fritids programmet när det väl var dax för gymnasiet. Men efter ett år på individuella programmet där man fick praktisera ett år på förskola så hade jag äntligen tillräckligt höga betyg för att gå gymnasiet. Ett år efter mina jämnåriga tog även jag studenten med bravur. Betygen var bra och humöret jämt. Jag hade överlevt tonårstiden!   


När jag ser tillbaka på min barndom så kändes den fantastisk, jag fick det bäst, så känns det! Och allt tack vare mamma och pappa! Men visst har resandet när jag var liten satt sina spår, jag vill gärna åka utomlands minst en gång per år men det har vi inte råd med, jag vill gärna åka upp till fjällen varje vinter men det har vi inte heller råd med och ja jag skulle gärna köpa allt på IKEA men ja det känns inte riktigt sunt;). Men vi tar oss råd så ofta vi kan och då njuter jag för fulla muggar!


Mina föräldrar är idag pensionärer och aktiva rackare! Dom spelar golf, åker på husvagnssemestrar, kör skoter,  tar olika kurser tex spanska och umgås med mina småtroll så ofta dom kan. De reser mycket och har sen oktober hunnit med Turkiet, Kanarieöarna och ska nu i februari till Turkiet igen och sen Kroatien i maj! Där i mellan ska dom till fjällen (och vi me:) Så skulle jag också vilja leva när jag blir pensionär! 

Mamma & Pappa    


Heja mamma och pappa för att ni lever och njuter av livet varje dag! Jag älskar er   


Av Charlotte Johansson - 17 januari 2012 21:11


Blev smått förvånad när det plingade på dörren och grannbarnen lämnade över vår brevlåda! Den hade varit med om ett äventyr under en traktor! Platt som en pannkaka var den och posten fick jag knappt ut:) Behöver inte nämna namn med det var iaf inte Jim som kört över den;)


Vi bestämde oss för att i god tid dansa ut julen typ 1 vecka tidigare än vad man ska.

 


Och efter dansen så fick barnen äntligen slå sönder pepparkakshuset! Som dom längtat!

       


I lördags gjordes äntligen första skoterturen! Skoterpulkan som vi köpt förra året men inte hunnit prova visade sig vara en riktig pärla! Väldigt nöjd är bara förnamnet.

   


Jag fick ett il för nån vecka sen och bestämde mig hux flux för att fixa garderob på övervåningen till barnens kläder. Så här ser det ut just nu.....men senare är tanken att det ska bli en vägg med en skjutdörr på. Soffan som stod där (och alltid är överfull av ovikt tvätt) hamnade på motsatt sida under fönstren i takkupan.

   


Vi gjorde även iordning vårt ”hellroom” nämligen rummet innanför köket. Detta rum har alltid varit hysteriskt stökigt och fullt av gamla barnkläder, lådor och en massa annat bråte. Men nu har det blivit ett användbart gästrum/datarum. Jims kära älghorn fick hedersplatsen ovanför sängen....ja vad säger man...suck ... behöver jag säga att jag inte är särskilt imponerad av dessa horn. För mig har dom en given plats i garaget....men Jim ville tydligen att hans intresse, jakt skulle synas bland mitt intresse IKEA:) För er som inte varit här så kan jag skvallra om att vi har väldigt mycke IKEA möbler! Önskan i det där rummet är nya tapeter, kanske  ett snyggt överkast eller nått
och naturligtvis hiva ut gammdatorn! Den är nu helt tom så känner nån suget efter en stooor dator så shoppa av oss, vett ja!

     


Det händer mycket nu på jobbfronten.... Min kära kollega Kärran slutar så när rektorn föreslog att jag skulle gå upp i tid så gick jag hem och funderade och har efter ganska noga övervägande bestämt mig för att gå upp i tid och jobba 100% fram till oktober, sen får vi se. Det här känns galet på alla sätt och vis men framför allt så är det barnen som kommer att känna av det här. Känns kul med relativt mycke mer pengar varje månad men vad gör väl det när man knappt hinner njuta av sina hjärtan:(  Som plåster på såret så har vi bokat en resa till Side, Turkiet 2 veckor i september. Känns kul att ha nått att längta till även om vi inte till 100% bestämt oss för att åka. Men vi får se just nu lutar det åt det hållet iaf:D




Av Charlotte Johansson - 3 januari 2012 11:14

Ledigheten börjar närma sig sitt slut:( Men åh så vi njutit! Började ju tyvärr med feber för Emma men den varade tack och lov bara i 3 dagar. Sen var det full fart på henne igen! Tänkte bjuda på lite bilder men har hört att vissa av er har svårt att se dem så hojta om det är fler som inte kan se bilderna för då måste det ju va nått fel...


   

Vi började med att klä granen och ja jag bröt regeln om att man ska ha en riktig gran för ett år sen så nu kör vi med plastis och är såå nöjd! Inge barr här inte! Barnen fick oxå göra klassiska kristyrbokmärken! Så fram med min gamla bokmärksbok från förr och åsså rosa kristyr förstås;)  Pepparkakshuset skulle ju oxå ha rosa kristyr såklart!


Jag och tjejerna träffas lite nu och då för tacomiddag! Och innan jul har vi alltid en julfest då även killarna får hänga med! Lika trevligt varje år!  Från Vänster uppe: Sussie, Helena, Jag, Linda och Gizela. Från vänster nere: Krille, Hasse, snyggot, Micke och Nicke!


 

Julen kom och gick...Jag och lillasyster Camilla:) Och Emma med sin gudfar (The Godfather) Göran!


     

Nyåret firades i Brännland! Först lite grillning, bobåkning osså skridskoåkning! Emma gjorde premiäråket och va faktiskt väldigt duktig på att hålla balansen med tanke på att det va första gången! Hennes förvirrade föräldrar tog med sig halva hemmet men glömde hennes overall!!! Som tur va fick hon låna av Kusin Theo!


 

Trippelfall blev det ibland:)


 

När vi kom in firade vi kusin Viggo som just fyllt 1år!


   

Efter middagen fick barnen va med när vi släppte några ballonger!


Sen kom lördagsgodiset fram!


Barnens kväll avslutades med lite kittel av busiga Micke!


Hoppas alla hade ett bra nyårsfirande!  


          

   



Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards