Direktlänk till inlägg 19 mars 2015

Adjö för en stund eller för alltid!

Av Charlotte Johansson - 19 mars 2015 20:51

Den här månaden kan beskrivas med tre ord; förvirrad, förbannad och frusen:( Jag tog nämligen steget och slutade snusa! Så sjukt svårt det är! Hela hjärnan formligen skriker efter nikotin. Jag fryser konstant och har grym huvudvärk hela tiden. Det har bara gått 10 dagar men det känns som att jag kommer att fixa det här trots allt.

Med abstinens kom förvirring tydligen för förra veckan skulle Julia på ett kalas. Jag hävdade bestämt att det va ett pyjamasparty....hon gick motvilligt med på att ta med sig pyjamasen i en påse. När jag sedan hämtade så öppnades dörren av en....glad häxmamma....hm...ja...ha...va det maskerad?...:/ ......Såklart! Pyjamasparty va ju nästa helg och nästa unge....tror jag. Ska dubbelkolla i min kalender innan jag åker iväg med Emma.

Redan samma dag fast i ottan fick jag skämmas för alltid när jag har öppning på jobbet (6.30) så måste hela familjen upp innan tuppen så att jag kan skjutsa barnen till förskolan som givetvis är stängd så då står Jim där och väntar så barnen kan sätta sig i hans bil och vänta på att föris ska öppna och jag ilar vidare till mitt föris för att öppna dörren åt alla stressade föräldrar på mitt jobb:) Denna morgon kom jag på när jag kom fram till Ersmark att Julia glömt sin ryggsäck innehållande busskort, frukt, täckbyxor= nödvändig! Fick ju lov att ringa Jim och be han vända hem igen och själv hade jag inget annat val än att ställa av två nyvakna tjejer i -7 grader utanför den stängda förskolan. Åsså åkte jag vidare till mitt jobb. Lär inte vinna pris för årets mamma direkt ;) Min högsta önskan just nu är att Jim ska få en firmabil med två säten istället för ett så han kan skjutsa och hämta båda barnen, så slipper vi detta krångliga sätt dessa tidiga mornar :) Jag har ju dessutom börjat jobba heltid så det är ganska ofta det strular med hämtningar och lämningar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Johansson - 6 januari 2016 20:21

Nu börjar allvaret igen för imorgon börjar jag jobba! Känns galet att måsta ställa väckarklocka!! Hur ska jag vakna??!! Hela familjen har sovit till klockan 10 på dagarna och ibland längre än så. Men det ska bli roligt att träffa kollegor och barne...

Av Charlotte Johansson - 17 december 2015 21:50

Lucka 7: Vi bygger pepparkakshus! Lucka 8: Tuggummi! Lucka 9: Vi spelar spel! Lucka 10: Vi bakar pepparkakor! Lucka 11: Vi äter på restaurang! Lucka 12: Godis! Lucka 13: Vi leker! Lucka 14: Vi har picknick i vardagsrummet! Lucka 15: Vi går...

Av Charlotte Johansson - 6 december 2015 22:15

Äntligen är julkalendern i full gång! 1/12 Vi klär julgranen! 2/12 Vi åker på badhuset! 3/12 Vi pysslar åt småfåglarna! 4/12 Vi sover i vardagsrummet! 5/12 Godis 6/12 Vi grillar lunch i skogen! Härlig vecka! Så galet svårt att fot...

Av Charlotte Johansson - 18 november 2015 20:36

Den 7 oktober bar det i ottan iväg till Skavsta flygplats med bil. Med oss hade vi våra goda vänner Magnus och Maria! Resan var en present till Jim från mig. Killarna turades om att köra och jag och Maria roade oss med spotify, ljudbok, surr, skratt ...

Av Charlotte Johansson - 7 november 2015 11:18

En ny mobil är köpt så äntligen kan jag komma åt fotografierna jag tog på semestern i somras. Sverigesemester here we come ? Den fula men fullt fungerande husvagnen tog oss på äventyr! Med oss hade vi fina familjen Sundberg! Stockholms trafiken...

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards