Alla inlägg under augusti 2014

Av Charlotte Johansson - 23 augusti 2014 08:24

I lördags firade Fällforsån 250år! Dagen bjöd på gratis varmkorv, olika barnaktiviteter, hästparad, gamla fotografier och smarrig middag på kvällen!

I måndags började Julia första klass! Helt galet så stort! Jag satt med på uppropet och kände hur känslorna bubblade inom mig. Där sitter hon, 7 åringen, på golvet omringad av 28 fina klasskamrater. Alla i ringen är finklädda, tysta och pirriga. Nu börjar allvaret! Att Julia knäckt läskoden känns tryggt men hur kommer det att gå med alla andra koder man ska lära sig i skolan... Det kommer säkert att gå galant, jag är egentligen inte ett dugg orolig, för den här ungen har huvudet och hjärtat på rätt ställe och då brukar det mesta lösa sig💗

En annan fining i familjen tappar tänder till höger och vänster:) Nöjd är ju bara förnamnet!

Roliga aktiviteter bjöds det på när byn skulle firas!

Vi har ju fått en ny granne som byggt ett enormt ridhus så några utav hästarna visades upp idag:)

Ankräjs hade vi också:)

En del av den gamla affären visades upp. Kul att så mycket är sparat!

Många foton från förr!

Ska det grillas så ska det grillas på rätt sätt:)

Emma tyckte det va sisådär rolig middag; )

Skoltjejen!

Första schemat!

Stolt femåring som tappat sin andra tand!

Såg några kändisar i tidningen:)

När barnen är hos farmor får de alltid pyssla med någonting! Så det där rosa fåglarna har farmor gjort men Emma fick bestämma hur de skulle se ut. Så dessa har böjda stjärtfjädrar för dom är rädda sa Emma:) Känns roligt att ha på sig örhängen som ingen annan i världen har och som min femåring fått vara med och designa!

Av Charlotte Johansson - 12 augusti 2014 09:11

Igår hade vi en mysig dag på Mickelbogård. Riktigt trevlig utflykt som gjordes med kusinerna.

Emma och Julia matar kamelerna.

Barnen blev snabbt förälskad i de fina marsvinen.

Kul att rida på små ponnyhästar.

Höjdpunkten blev att få följa med och mata alla djuren. Två små lamm och en get åkte också med:)

Av Charlotte Johansson - 11 augusti 2014 11:40

Vilken härlig vecka det har varit! Mycke vänner, mycke mat och mycke godis får summera den!

Väntan är över, första tanden lossnade äntligen:)

Hade en mysig badstund och strandhäng med kusinerna?

Lyckades med bedriften att köra fast när vi skulle hem från stranden. Tur det finns snälla killar i pickup:)

Har målat på lekstugan....

...och på hunden som alltid finns i ens närhet:)

Har varit på bio med barnen och kusinerna. Vi såg på Pettsson och va helnöjd hela bunten!

Nån dag senare gick jag ut och åt på Bishops arms med svägerskan..

...min galna vinögde man samt min svåger:)

När vi ätit oss proppmätta rullade vi vidare till bion.

Gjorde några loppisfynd under lördagen. Glasen är en kopia av glasen man får kaffe Karlsson i på Bishops arms:) Allt som allt 50:- :)

Köpte en godispizza till barnen på lördagsmyset:)

Av Charlotte Johansson - 3 augusti 2014 19:08

Igår hade vi en tokrolig kväll med några kompisar. Barnen sov till klockan 11 och 12 idag. Så nu har vi verkligen kommit in i semester lunken:) Skönt! Idag åkte vi iväg till barnens kusiners stuga vid havet! Heaven så underbart det är här!
Jag och svägerskan åkte iväg på en väldigt kort loppis runda och jag gjorde ett litet fynd till lekstugan. På loppiset kunde man köpa rökelse med doft av cannabis och opium?! Vem fan köper sånt? Haha :)

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards