Alla inlägg under mars 2015

Av Charlotte Johansson - 19 mars 2015 20:51

Den här månaden kan beskrivas med tre ord; förvirrad, förbannad och frusen:( Jag tog nämligen steget och slutade snusa! Så sjukt svårt det är! Hela hjärnan formligen skriker efter nikotin. Jag fryser konstant och har grym huvudvärk hela tiden. Det har bara gått 10 dagar men det känns som att jag kommer att fixa det här trots allt.

Med abstinens kom förvirring tydligen för förra veckan skulle Julia på ett kalas. Jag hävdade bestämt att det va ett pyjamasparty....hon gick motvilligt med på att ta med sig pyjamasen i en påse. När jag sedan hämtade så öppnades dörren av en....glad häxmamma....hm...ja...ha...va det maskerad?...:/ ......Såklart! Pyjamasparty va ju nästa helg och nästa unge....tror jag. Ska dubbelkolla i min kalender innan jag åker iväg med Emma.

Redan samma dag fast i ottan fick jag skämmas för alltid när jag har öppning på jobbet (6.30) så måste hela familjen upp innan tuppen så att jag kan skjutsa barnen till förskolan som givetvis är stängd så då står Jim där och väntar så barnen kan sätta sig i hans bil och vänta på att föris ska öppna och jag ilar vidare till mitt föris för att öppna dörren åt alla stressade föräldrar på mitt jobb:) Denna morgon kom jag på när jag kom fram till Ersmark att Julia glömt sin ryggsäck innehållande busskort, frukt, täckbyxor= nödvändig! Fick ju lov att ringa Jim och be han vända hem igen och själv hade jag inget annat val än att ställa av två nyvakna tjejer i -7 grader utanför den stängda förskolan. Åsså åkte jag vidare till mitt jobb. Lär inte vinna pris för årets mamma direkt ;) Min högsta önskan just nu är att Jim ska få en firmabil med två säten istället för ett så han kan skjutsa och hämta båda barnen, så slipper vi detta krångliga sätt dessa tidiga mornar :) Jag har ju dessutom börjat jobba heltid så det är ganska ofta det strular med hämtningar och lämningar.

Av Charlotte Johansson - 1 mars 2015 19:33

Ja i fredags drog familjen iväg till fjällen och kvar blev jag och Doris. Kändes fel att ta semester när jag vabbat hit och dit under större delen av februari. Så då fick roligheter vänta. Men jag ska inte klaga för fy sjutton vilken härlig helg jag haft! Känns som att JAG haft semester! Och det har jag ju haft på ett sett:)
Att få avsluta det man håller på med utan ett enda avbrott då nån ropar på en är ju faktiskt underbart! Att slippa konflikter som ska lösas mellan barnen eller att helt enkelt laga mat i lugn och ro utan att någon skriker ut sin hungersnöd...fantastisk känsla....under ett par dagar.....men nu längtar jag faktiskt efter allt det där!!!

Familjen åkte mitt på dagen i fredags och kommer hem imorgon kväll måndag och så här länge har jag aldrig, du läste rätt aldrig, varit ifrån mina barn! Två dygn är det längsta vi varit ifrån varandra på 8 år. Så visst har det känts konstigt. Men vi har pratat med varandra varje kväll och dom verkar ha haft det toppen! Svägerskan har dessutom skickat små filmer på barnen när de åker bobb nerför fjället. Kul:)

Så vad har jag gjort dom här dagarna då? Jo i fredags bjöd jag hem min arbetskamrat på middag efter jobbet så vi satt och surrade till efter tolvslaget :) På lördag sov jag till 10.30 (skönt) sen på eftermiddagen åkte jag och min lillasyster på bio och sen gick vi ut och åt. Mysig kväll! Sen hem till Doris och mera mys i soffan. När jag precis skulle somna så va det enda jag kunde tänka på inbrottstjuvar:/ Joråsåatt det tog en stund att lugna ner tankarna och faktiskt somna....men då hade jag en bra flyktväg och strategi för hur jag ska göra om tjuvarna faktiskt kom precis nu när jag är ensam med bara en snarkande ofarlig hund som skydd haha:) Idag har jag gått runt i nattsärken hela dagen lång! Skönt:) Sett film och bara tagit det lugnt! På kvällen blev jag bjuden på middag hos mamma och pappa. Imorgon väntar jobb och en efterlängtad familjekram!

Fyrhjulingen lastad och redo för avfärd :) Jim va grymt nöjd över fästet han gjort där bak som rymde två bobbar och en spade:)

Ett baksäte redo för allt två barn kan behöva för att roa sig själv så pappan får köra bil i lugn och ro :)

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards