Alla inlägg under augusti 2012

Av Charlotte Johansson - 19 augusti 2012 15:19

Sommarlovet är över så det kanske är dax att uppdatera bloggen!

Om jag ska börja där jag slutade så började sommaren hårt med handopperationen som inte alls va så lätt läkt som jag trodde. Har fortfarande värk och är ganska svag i höger hand, så nästa operation får vänta tills jag åtminstonde har styrkan att öppna en läskflaska med den handen!

Under sommaren gjordes en magnetröntgen på hjärnan med efterföljande läkarbesök. Fick då veta att det fanns tre "fläckar" på hjärnan som absolut inte va tumörer eller tecken på MS men vad det var visste dom inte. Så efter det har jag gjort ett ryggmärgsprov där vätska togs för provtagning. Givetvis var det en läkarstudent som skulle pilla in nålen i ryggen så jag förlorade ganska mycket tårvätska under det läkarbesöket. Plågsamt var bara förnamnet

:( Hade med mig Jim som moraliskt stöd och enligt han så gjorde jag inga miner när den riktiga läkaren höll på utan bara när studenten va där och grävde. Nu är det gjort iaf och vad de proverna visade vet jag inte än... Jag ska även in för ännu en magnetröntgen där inte bara hjärnan ska röntgas utan även ryggen. Vi får se vad det visar men i nuläget är jag väldigt lugn!


Så nu har jag avverkat det trista nu till nått roligare! SOMMARLOV! Slänger in ett helt gäng med bilder, hoppas nu att dom funkar så att ni kan se dom! :)


Midsommarfirande i Fällis! Jim kör runt barnen med traktor i byn:)


 

Kerstin redo att dansa i centrum:)


 

Midsommartjejer! Julia, Maiken och Emma!


     



Första trippen på somarlovet åkte vi upp till Lycksele och bodde på hotell. Där hann vi givetvis med Lycksele djurpark, hästridning & karusellåk!

 

Koncentration!


     

Julia rider!


 

Emma kan rida hon me´!


    

Sovande tjejer på hotellet:)



Nästa tripp gjordes med husvagn ner till Sundsvall tillsammans med The Alavaaras!

   

Vi besökte Trollska skogen! Underbar sagostig för barn!


 

Här får barnen en amulett av en älva! Den skulle fyllas med olika färger som man fick på olika stationer i skogen.


 

En sagobok lånades också ut!


     

På en station fick barnen prova att göra en regnbåge med hjälp av färg, provrör och pipetter!

   

Trollet inspekterade barnen noga!


 

Drakens tänder fick man prova borsta om man vågade!


  

Innuti drakens mage fanns massa skatter!


   

Tomtefar fick man också hälsa på!


Väl hemma drog vi iväg till kusinernas stuga vid havet!

Kusinerna Theodor och Viggo!


 

Micke, Kerstin, Maiken och Julia!


 

Hela gänget redo för en båtripp på havet! Maiken, Kerstin, Emma, Viggo, Julia och Theo!


   

Här kommer dom!

 

Under sommaren hann jag även med att måla i barnens rum!

I allrummet där uppe gjorde jag en liten pysselhörna! 


 

Emma fick ett vitt fint tak!


   

Julia fick även hon ett vitt tak, rosa väggar samt nya möbler!


En härlig sommar har vi haft! Hoppas ni också haft det bra!

Kram

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards