Alla inlägg under januari 2014

Av Charlotte Johansson - 28 januari 2014 10:49

Ja ni läste rätt nu är vi Ukulele ägare haha:) Så det plinkas och plonkas för fullt! Nån gång ska man väl lära sig antar jag. Barnen tycker iaf att det är kul:)

Adress armbanden till barnen kom idag. Min tanke är ju att vi inte ska tappa bort varandra i Florida men om vi nu mot förmodan skulle göra det så kanske vi hittar varandra lättare :)

Annars har det varit rätt lugnt här hemma förutom förkylningar som byter av varandra så det är ju drygt. Nu är det Emmas tur att ha feber och hosta.

Det va allt för den här gången.  


Av Charlotte Johansson - 22 januari 2014 07:15

Ja kanske bäst att uppdatera efter ett års frånvaro:P Vad har då hänt på ett år....inte jättemycket men ja jag börjar väl med vintern. Då gjorde barnen slalom premiär och vi åkte mycket slalom och båda två lärde sig snabbt! Vi åkte upp till Gällivare med goda vänner under påsken och åkte slalom i/på Dundret.

Lägger ut en videosnutt och jag tipsar alla om att stänga ljud och stänga av videon efter en stund för den är galet dåligt filmat med vääldigt mycke skak:) 

                            Visst är hon duktig! 

 

 

 

 

          Emma en tuffing som törs och kan åka lift själv!  

 

 

 

  

Emma, Maiken och Julia fotades och intervjuades till och med av en tidning i Gällivare.




I april fyllde båda tjejerna år först ut va Julia som fyllde 6år! 10 dagar senare va det Emmas tur att fylla år och hon blev 4år! Givetvis firades det till höger och vänster med bland annat Leos lekland kalas! Julia i prinsessrummet med sina vänner och Emma i piratrummet med sina vänner. Däremellan sprang jag och försökte hinna prata med alla:) 

 

Julias högsta önskan om hål i öronen besannades på hennes födelsedag. Fort gick det och ont gjorde det! 

 

 

 

 

Julia gick på utställning med Doris och fick pris Barn med hund. 

 

 

 

 

Jag gick också på utställning med Doris.

 

 

 

 

Jag opererade nästa näve och fick ett vackert bandage och lite gips.

 

 

 

 

Julia började och slutade med fotboll:)

 

 

 

 

Sista dagen på förskola så hoppas det traditionsenlig ut genom fönstret och in på skolgården! 

 

 

 

 

Innan alla barn slutade så gjorde vi en tavla med barnens citat om fröknarna:) Det är med en tår i ögat man lämnar dom. Riktigt fina pedagoger som verkligen gör ett toppen jobb!

 

   

När vi snyftat färdigt åkte vi till Italien tillsammans med familjen Sundberg till deras fantastiska borg! Fin lägenhet i äkta Italiensk stil. Häftig upplevelse! Mycket vin (ja för här lärde jag mig dricka vin....uuutan fanta;), skratt, bad och god mat! Jag och Jim fick till och med lämna barnen för en dag och åka själva till Rom! Helt galet va mycket det finns att se där! Minne för livet!!!

 

Där lampan lyser bodde vi i en rustik lägenhet i två plan med härlig uteplats och utsikt över Bolsenasjön!

 

 

 

 

Colosseum!

 

Ja ett jobbigt och känslosamt år får man nog säga att 2013 har varit men som ni ser så hade vi många underbart bra dagar och händelser också:) 

   

 


 

 

 

 


 

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards