Alla inlägg under november 2012

Av Charlotte Johansson - 8 november 2012 11:53


I torsdags var en tung dag för då begravde vi min fina fina mormor, dagen efter skulle jag få besked från läkaren och jag va så säker på positivt besked. Tänk så fel jag hade. Under läkarbesöket så babbla han på om allt från brist av D-vitamin till start av bromsmedicin, det va ett enda virrvarr i huvudet. Efteråt sa han åt mig att vänta i väntrummet på en sköterska som skulle ta blodprov m.m I väntrummet fick jag panik bokstavligt talat, först droppade en tår sen en till sen forsade det! Jag gick ut ur rummet och fick lov att he huvudet mellan benen för det kändes som att jag skulle svimma. Telefonen ville inte funka men tillslut fick jag tag på Jim där jag mer eller mindre skrek – Jag har MS du måste komma hem!! Hämta barnen hos mormor och morfar...


Jag vill skrika och svära till den som bestämde att jag skulle bli sjuk!! Jag känner mig frustrerad och förbannad! Jag känner panik och sorg! Känslorna är så många att jag knappt kan få ner dom på papper...Efter magnetröntgen i somras visade den att jag hade 3 fläckar på hjärnan två månader senare hade jag fått 2 stycken till. Från första läkarbesöket där dom sa att det är INTE tumörer eller MS....till andra läkarbesöket där dom sa det ÄR MS.....

Samma dag som beskedet kom skulle vi iväg till Sundsvall och bo på hotell i två nätter. Liza och Micke skulle med och vi hade längtat så länge! Efter läkarbesöket va jag inte säker på om jag skulle orka fara men så här i efterhand så är jag jätteglad att jag for! Det va så skönt att komma bort och va med goda vänner, utan barn och dricka lite vin på kvällarna och shoppa på dagarna!


Nästa fredag startar jag med bromsmedicin. Behandlingen tar ca 6 timmar och då får jag dropp med medicin under tiden. Detta behöver jag bara göra var 6:e månad. Jag hoppas att det fungerar! För jag vill inte va sjuk! I måndags pratade jag med chefen och hon gick direkt med på att jag skulle få gå ner i tid med start direkt! Så from denna vecka är jag ledig fredagar. Just nu vill jag bara va med mina barn så därför känns lediga fredagar jättebra! Ska inte bli en städdag utan en lekdag! Tyvärr blev andra lediga fredagen en behandlingsdag men efter det så ska jag bara ägna fredagar åt mina barn!


Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards