Alla inlägg under mars 2012

Av Charlotte Johansson - 31 mars 2012 16:17

Emma gjorde sin skidpremiär förra veckan! Blev tokimpad av hur duktig hon var, orkade runt halva byn! Bra gjort för att vara första gången:) Idag har vi haft Fällisrännet där alla barn i byn får komma och åka längdskidor och få medalj! Många barn kom och fint väder fick vi! Varmkorv och gofika bjöds det på efteråt:)


Emmas för första gången på skidor!


   

En nöjd tjej! I bakgrunden syns Jims sommarprojekt ett timmrat förråd med grästak!   


 

Julia, Julias kompis Vendela och Emma redo för start!


 

Åsså var dom på väg! 


 

Mååål!


 

Varmkorv!


 

Medaljutdelning!

 


Imorgon drar vi iväg till fjällen så bilder från den trippen kommer nästa gång!

Av Charlotte Johansson - 3 mars 2012 13:39

Nu är dom äntligen här! Prickarna! Emmas vattkoppor upptäckte jag på onsdags morgon när vi skulle klä oss. Så 50 min innan jag skulle börja fick jag meddela mina kära kollegor att jag inte kunde komma! Jag har som dom flesta vet velat ”göra bort” vattkoppor länge:) Å nu är iaf Emmas överstökat! 1:a dagen hade hon typ 19st på kvällen och dag 2 så hade hon 25....idag dag 4 så är vi uppe i 150st men jag anar att det kommer att ploppa upp mååånga fler innan det är färdigt. Allt bara för att mamman som längtat efter vattkoppor ska få lite extra dåligt samvete:/ Det var ju för
mycket begärt att båda skulle få det samtidigt så Julia är frisk och utan prickar! Eftersom jag själv jobbar på förskola så är det ett dilemma när det gäller att skicka det friska syskonet eller stanna hemma med båda....men trots att lillasyster har vattkoppor så valde jag att skicka storasyster i torsdags....fel...rätt...ja jag vet inte! Julia höll på klättra på väggarna och ville leka men Emma ville sitta i mitt knä och mysa och sova. Så därför skickade jag henne. Fredan fick hon dock va ledig hon me.  


Nu har vi iallafall bestämt oss för att köpa den isvita V50 i Övik! Känns jättebra och skojigt med en ny och fräsch bil! Bilen har gått 1300mil är en -11 men uttagen -10..den har 177 gnägg under huven så nu gäller det att köra så lagligt man kan;), automatlåda och diesel. Jim och Julia tog tåget ner till Övik i morse, så det blir hämtning av bilen sen bad på paradisbadet! Vi hade inte berättat nått för Julia att hon skulle få följa med på tåget eftersom vi inte visste om hon skulle va prickfri men på tåget berättade Jim att dom även skulle bada, då svarar Julia åhh är vi påväg till
Thailand:) hihi....:D


Resan till fjällen är nu fixad! Vi fick tag på en stuga i Klippen vecka 14! Ska bli härligt att fara upp och åka skoter:) Hoppas bara att jag får ledigt från jobbet!


Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards