Alla inlägg under december 2015

Av Charlotte Johansson - 17 december 2015 21:50

Lucka 7: Vi bygger pepparkakshus!
Lucka 8: Tuggummi!
Lucka 9: Vi spelar spel!
Lucka 10: Vi bakar pepparkakor!
Lucka 11: Vi äter på restaurang!
Lucka 12: Godis!
Lucka 13: Vi leker!
Lucka 14: Vi har picknick i vardagsrummet!
Lucka 15: Vi går på café!
Lucka 16: Vi bastar!

På lucka 11 på kvällen blev jag sjuk och har inte lyckats bli riktigt frisk än! Är såå less på att vara sjuk!! Började i fredags och vägrar släppa taget! Dom första dagarna inkl min födelsedag sov jag 20 timmar per dygn....Emma joinade sjukstugan igår och tillsammans ligger vi i soffan och tittar på film eller så sover jag.....Har inte hunnit köpa jul finkläder till barnen, har inte fått upp julgardiner i barnens rum, har inte köpt alla julklappar, har inte hunnit ta några julkort trots att vi haft det som tradition i 8 år...har noll energi! Behöver bli frisk nu!

Pepparkakshus bygge!

Vi spelar spel!

På fredagmorgonen tittade vi på vackert luciatåg på Ersmarksskola.

Besvikelsen var stor när vi insåg att favorit restaurangen Shanghai hade stängt för renovering....fick bli ett annat ställe istället. Egentligen hade vi tänkt gå ut på lördagen istället eftersom pappan hade firmafest men så här med facit i handen så är jag glad att vi gjorde det ikväll.

Vi går på café fick pappan styra upp eftersom jag låg däckad och inte så jätte oväntat så blev "cafébesöket" på biltema haha....men barnen var nöjda ändå.

Vi bastar men eftersom halva truppen var sjuk så blev det en snabb variant inne i själva bastun men ute i relaxen bjöd Emma på fruktsallad.

Av Charlotte Johansson - 6 december 2015 22:15

Äntligen är julkalendern i full gång!

1/12 Vi klär julgranen!
2/12 Vi åker på badhuset!
3/12 Vi pysslar åt småfåglarna!
4/12 Vi sover i vardagsrummet!
5/12 Godis
6/12 Vi grillar lunch i skogen!

Härlig vecka!

Så galet svårt att fota vår fina flaggstång som är röd och vit som en polkagris! Ser ju bara ut som ett enormt Starwars svärd redo att attackera rymden!

Vi klär julgranen!

En knasig mopsren.

Vi pysslar åt småfåglarna.

Vi sover i vardagsrummet.

Vi grillar lunch i skogen! Korv, pinnbröd och varma mackor.

Är så otroligt vackert här i Fällforsåns egna shangri-laa!

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards