Alla inlägg under januari 2015

Av Charlotte Johansson - 27 januari 2015 13:00

Ja nu har vi hållt oss hemma sen i onsdags förra veckan. Emma har hosta, Julia har fortfarande feber och hosta och jag är allmänt förkyld.

Igår preppade vi oss ordentligt och åkte iväg på första efterlängtade ridlekis lektionen.

Nöjd tjej :)

En väldigt uppskattad julklapp dök upp i brevlådan idag! Emma blev jätteglad och hälsar TACK till gudmor Linda!

Har hittat en god nyhet som till och med hade nyckelhål! Barnens nya favvo flingor:)

Nån gång nu och då brukar jag göra torkad blodpudding till Doris. Absolut perfekt hundgodis i lagoma bitar för 10 spänn åsså räcker det i flera, flera veckor:) Den enda nackdelen är att hela huset luktar blodpudding...urk:/

I julklapp av min svåger fick jag nya brandvarnare till hela huset. De är seriekopplade så tjuter en, tjuter alla! Känns tryggt nu när barnen sover ensam på övervåningen och vi där nere.

Av Charlotte Johansson - 21 januari 2015 13:40

Igår följde Emmas kompis med hem från föris och det stojades och busades för fullt! Men så kom Emma ner och klagade på att hon hade ont i huvudet och inte kunde hålla ögonen öppna....och mycke riktigt så hade hon fått feber. Suck men är ändå tacksam att hon hållt sig så frisk på slutet för sist vi vabbade för henne var i mitten av oktober! Så idag har vi tagit igen lite sömn för det var väldigt sprattligt i vår säng i natt med Emma som sov oroligt och drömde mycket. Det va så pass sprattligt att jag råkade svinga ett ben mot stackars Doris som ramlade ur sängen. Kan ju aldrig va trevligt att bli väckt på det sättet:/ När hon väl kommit sig upp igen la hon sig långt ifrån mig. Klockan 11 mitt i lunchen och mitt i Frost filmen ringde Julias lärare...Julia va hängig....Så det va bara att åka och hämta hem henne. Så nu ligger vi allihopa i soffan med var sitt täcke och har det ganska bra. Ännu en film är igång och vi hinner säkert med ännu en innan pappan kommer hem. Imorgon tar pappan över så ser vi vad som händer på fredag.

Doris ville inte lämna sängen idag....

Av Charlotte Johansson - 8 januari 2015 18:12

Nisse Nöt nr 1: Idag när jag kom till Emmas förskola så stod det svarta säckar i hallen. Innan jullovet skulle man ta med sig ALLA barnens kläder, skor m.m för hela skolan och förskolan skulle saneras. Så min första tanke när jag såg dessa säckar va att men alltså vilka virriga föräldrar var det som inte tog hem barnens alla kläder innan lovet, ska det va så svårt att läsa en lapp och göra som det står bla bla bla tro mig lätt arbetsskadad. När jag fortsätter packa upp kläder så är Emmas galonkläder puts väck borta. Hm visst tog JAG med hennes galon innan lovet.....fan gjorde jag det? Joo men visst....eller? , jo jag bar ju massor av grejor och en proppfull stor väska. ...eller? Tog en vända till Julias skola för att kika så inte hon fått med sig Emmas. Men icke. När jag kom och hämtade idag så hängde hennes galonjacka där. Hur kom den dit? Eller tog jag bara byxorna? Sinnesförvirring när den är som bäst :) Imorgon blir det till att gräva i säcken och skämmas ;)

Nisse Nöt nr 2: får bli killen som skulle ta blodprov på mig idag. Är ju grymt nervös när när det kommer till sprutor. Och man får ju en dålig vibb när sköterskan känner och känner och känner i armvecket utan att riktigt hitta av nån blodåder. Mycke riktigt, han stack och inte så mycket som en droppe kom, han byter arm och sticker igen men icket. Sen ropar han efter hjälp av en annan sköterska. In kommer en skrynklig kvinna med snälla ögon och hittar på 1 sekund, blodet forsar ut i fem rör, sen är det klart!

Av Charlotte Johansson - 6 januari 2015 21:09

I 2,5 vecka har vi varit lediga och bara slappat och haft det skönt! Vi har hunnit umgås mycket med goda vänner och sovit länge! I morse ringde svägerskan klockan 10.00 och då sov vi fortfarande. Vet i sjutton hur vi ska klara av att vakna till väckarn imorgon. Men upp ska vi för nu är det dax att börja jobba! Flickornas skola och förskola är stängd imorgon så då passar det ju ypperligt att jag jobbar på förskola så dom kan hänga med mig och ändå ha rätt kul! Sista kvällen på jullovet spenderades på bowlinghallen med kusinerna!

Den här veckan har vi pysslat mycket!

Ett träd med apor!

När jag skulle sätta på Emma hennes skridskor så kände jag hur det stank piss så först trodde jag att jag satt hon i en snödriva med kiss. Men då säger Jim lugnt
-nä det är från den ena skridskon!
Öhhhhh vaaaaa!???
-Ja en mus har kissat i den!
Men hallåååå! Varför har du inte sagt nått!
Svaret -Jag glömde!
Mmmm så fräscht! Skrillorna är kastad, kan jag tillägga!

Grillning när den är som bäst! Bara hemma på gården :)

Busat!

Smaschat sönder pepparkakshuset!

Känns ju väldigt vemodigt att min yngsta dotter snart börjar skolan!

Sista dagen på jullovet spenderades på bowlinghallen med kusinerna!

Sista måltiden intogs också där. :)

Av Charlotte Johansson - 1 januari 2015 14:38

Vilken toppen kväll vi hade igår från början till slut! Glassbomb, skattjakt, skratt, lekar, god mat och bubbel! Vi var 12 vuxna och 8 barn. Häng med på lite bildmaraton!

Vuxenbordet dukat och redo för 12 vuxna.

Barnbordet redo för 8 barn.

Till barnens förtjusning fick man ta mat från en igelkott:)

Barn buffé! Serverad på kökssoffan :)

Barnen fick innan middagen göra sin egen parthatt! Fin fina resultat! Viggo, Ida & Emma!

Finhundar:) Polly & Doris.

Så här räknade barnen ner timmarna fram till det nya året! Varje timme fick barnen panga en ballong fylld med konfetti! Bra idé Carina!

Sen fick barnen bege sig ut på skattjakt!

Alla barn hade med sig var sin skattkarta som gick ut på att hitta en reflex som man sen fick byta ut mot en piratgodispåse! Alla kartor hade "krysset" på olika ställen så samarbete va ett måste då man va tvungen att gå i grupp.

Godis påsen!

Några spelade tv spel....

...andra såg film.

Sen bjöds det på glassbomb! Väldigt uppskattad av barnen!

Vi vuxna åt en god svamp soppa till förrätt!

Huvudrätten va oxfilé, potatisgratäng, svampsås, bea sås, aromsmör och sallad. Skit gott om jag får va lite skrytig:)

De vuxnas efterrätt va en
kola chokladfondant med grädde och en Kaffe Karlsson till det. Mums!!

På tolvslaget gick vi ut och släppte ufoballonger och sköt några raketer och skålade i bubbel för stora och små:)

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards