Alla inlägg under februari 2012

Av Charlotte Johansson - 25 februari 2012 15:58

Idag har det varit en härlig vinterdag men trots det så spenderades den mestadels innomhus! Emma fick leka hemma hos Ida i Ersmark och jag tog med mig Idas storasyster Vendela åsså Julia. Vi åkte iväg till Kultur centrum! Där mötte vi upp min kära vän Liza och hennes Maiken! På Kultur centrum fick barnen pyssla ihop bokmärken och se på teater! Allt gratis:) Så här kommer lite bilder från vår dag!


Här fick man välja vilket material man ville använda. Tanken var att det skulle bli ett bokmärke!



Sen var det bara att börja skapa!




Efter det så fick barnen klä ut sig! Det fanns mängder att välja bland! 



Maiken!


   

Vendela!


Julia!


Bra snurrkjol!


Sen såg vi teatern Förlåt, förlåt, förlåt!



Vi avslutade med gofika! Mums:)


   


   

   



   

   

   



   





Av Charlotte Johansson - 14 februari 2012 20:50

Äntligen är Emmas säng här! Beställde sängen från Mio möbler i slutet av december och den skulle komma inom 3 veckor....7veckor senare är den här! Den togs emot med glädjeskutt och hurra rop från Emma:)

 

Lite bilder på Emmas rum med nya sängen...


   


   


 


Julias rum ser ut så här...har kanske visat det redan?!


   


 


 


För övrigt så har vi sjukstuga i röda huset i bushen:( Började med Julia som fick feber på torsdagkväll sen fick Emma feber under natten mot lördag....Hög feber har båda haft 39.8 hade Julia en kväll trots alvdeon i kroppen sen ca 1½ timme. Emma kom upp i 40 grader med alvedon intagen....Osså lite snor och hosta på det. Vi har vabbat sen fredag och jag tror inte det hinner bli tillräcklig bättring så att dom kan gå på föris den här veckan. Julia är nu helt feberfri
men har hosta. Emma har fortfarande feber och hosta. Julia grät idag över att inte få fara på föris, hon har nämligen varit Trollkompis och skulle berätta om det på samlingen idag, hon fick ta med sig en digitalkamera samt trollet Trixa. Jag vädjade till personalen att de skulle spara hennes kort så hon får berätta nån gång när hon blivit frisk...hoppas hon får det.

Lite rosa mannagrynsgröt slank ner iallafall. 


Idag är det alla hjärtans dag och det firades med färdiglagad middag när jag kom hem samt blommor av lite
olika slag;) Emma har dessutom varit hos tandläkaren för första gången (vi hade avbokat två gånger redan så därför for Jim trots hennes feber) Hon fick beröm för fina tänder och för sitt fina bett. Tandläkaren sa att det syntes tydligt
att hon slutat med tutte tidigt!

 

Kul att höra om hennes bett med tanke på hur ”orolig” jag va att hon skulle få överbett....såg ut som det när hon va mindre.


 

Blommor från mig till snyggot och barnen.


Blomma från snyggot till mig....kan tolkas på olika sätt. Men han tyckte att den va fin, såg ut som en ros och kanske kunde överleva i huset där alla blommor dör av vattenbrist...   


Ha det bra:)

Av Charlotte Johansson - 4 februari 2012 18:30

Idag har varit en riktig röjardag! Så för tredje gången möblerades det om i lekrummet (säkert inte den sista:). Anledningen till varför jag kunnat röja är för att flixen varit hos  kompisar i ersmark. Jag blev så paff att jag höll på tappa hakan när jag pratade med barnens kompis pappa och han föreslog att även Emma skulle komma dit för att leka med lillasystern i familjen! Lyckan var stor kan jag lova, åh vad Emma blev glad! Jag frågade mer än en gång om han verkligen var säker på att min vilda blivande treåring skulle komma ensam dit och leka, visseligen med sin relativt lugna storasyster. Men ändå! Då svarar han med glädje i rösten –jag antar utmaningen! Åhh så spännande att höra resultatet av det här besöket...men allt hade gått jättebra! Hon hade skött sig snyggt och det hade inte varit några problem! Jag hoppas han talade sanning men det tror jag;)


Resultatet av möbleringen i lekrummet denna gång blev så här!

 


Ordning och reda! Nu när Julia kan ljuda sig fram till vad det står så kanske, kanske det blir lättare att veta vart allt finns och vart allt ska vara! :)  


Förra veckan hann vi med Moraträsk, traktoråkning, skoteråkning och tillverkning av duplobord!

Vi såg Moraträsk för 3:e året, lika uppskattat även denna gång!

 

Att åka traktor med pappa är en av barnens favoriter! 

 

Att fika i en varm grillstuga är mysigt! 


Nu har Julias barndans börjat! Och denna termin har hon med sig 2 kompisar från föris! Jag erbjöd mig att skjutsa alla barn till dansen och jag kan lova att jag fick panik när det blev bestämt att jag skulle gå upp till heltid! Vad skulle nu hända med mina tidiga torsdagar (dansen är 15.30 på torsdagar)! Men tack och lov lyckades jag efter mycke tjaffs på jobbet och med hjälp av Kärran (som slutat) få mina tidiga torsdagar, så dansdagen är räddad:)

        Ella, Julia & Tyra!  Behöver jag nämna att det är Hello Kitty som gäller:)

 

Måste lägga ut en bild på det fina duplobordet som Jim hjälpte mig att bygga till min avdelning på jobbet! Bordet fick vi gratis av en kollega, den gröna lådan donerade jag och nålfiltsmattan fick jag gratis av Allans golv! Så denna fina lekplats kostade endast den svarta sprayfärgen!  Barnen på jobbet uppskattade nytillskottet! :D

 

Ha det bäst alla fina:)

 



   


   

   

   

   

   

   










Nu har Julias barndans börjat! Och denna termin
har hon med sig 2 kompisar från föris! Jag erbjöd mig att skjutsa alla barn
till dansen och jag kan lova att jag fick panik när det blev bestämt att jag skulle
gå upp till heltid! Vad skulle nu hända med mina tidiga torsdagar (dansen är 15.30
på torsdagar)! Men tack och lov lyckades jag efter mycke tjaffs på jobbet och
med hjälp av Kärran (som slutat) få mina tidiga torsdagar, så dansdagen är räddad:)

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards