Alla inlägg under april 2015

Av Charlotte Johansson - 28 april 2015 21:41

10 dagar efter vi firat storasyster så var det dags att fira världens bästa Emma som fyllde 6 år! Egentligen var dom beräknad att födas samma datum (givetvis olika år:) alltså den 9 april men jag gick över tiden med båda så Emma föddes den 21 april 2009. Hon vägde 2820g och var 49cm lång. Emma fick givetvis också välja restaurang och inte så oväntat blev det ännu ett besök till Shanghai:)

En tandlös 6 åring som sällan är still :)

Av Charlotte Johansson - 20 april 2015 21:23

Skjut mig nu var min första tanke när Emma spydde i mormor och morfar relativt nya kontinental säng på fredags kvällen. Jim hade bjudit hem några arbetskompisar så jag och barnen bestämde oss för att sova över hos barnens mormor och morfar i fredags, dom va dessutom i fjällen så vi hade hela huset för oss själva!
Julia skulle på skoldisco så jag och Emma roade oss på bästa sätt genom att hälsa på familjen Sundberg under tiden. När vi kom hem igen såg jag och barnen på film och hade det bra. Emma somnade i soffan och strax efter 23 bar jag in henne i mormor och morfars säng. Varför dit och inte till gästrummet i källaren? Svar: Lathet blandat med tanken att det är mysigare att få ligga bredvid varandra än i varsin enkelsäng i gästrummet. Uppenbarligen är jag en vuxen människa som slutat sova i mammas säng för länge sen och jag borde hållt mig till den vanan!!!
När jag efter ca 40 minuters sömn vaknar upp till ljudet av kräka som gör att jag flyger upp och mer eller mindre kastar Emma ur sängen i hopp om att sängen ska klara sig. Jag svär 10 000 fula svärord som inga barnöron någonsin borde höra men jag känner mig smått panikslagen! Det är ju en sak när sånt här händer hemma hos sig själv och en helt annan när det händer hos andra. Varför sov vi i den här sängen, varför ska ungen spy just nu, vad i hela friden ska mamma säga:/ Ja tankarna for som ett virr varr i huvudet utan någon logik. I ett ögonblick kunde jag verkligen förstå paniken som barnen i hattstugan måste känt när de råkade bränna ner hatten som dom bodde i och hur orolig dom va i väntan på att mamman och tomtegubben skulle komma hem....Hjärnan vaknade till liv och jag tvättade alla sängkläder och täcken, gnuggade bort fläcken med spya som tack och lov hamnade på sidan och i nuläget enbart luktar yes diskmedel. Duschade Emma och så kröp vi ner i varsin säng i gästrummet och sov där resten av natten.

Dagen efter känner jag mig lite lugnare då jag tänke tillbaka och minns att mamma aldrig någonsin varit särskilt arg på mig. Ligger inte i hennes natur att gorma och skrika utan hon är lugn i nästan alla situationer. Jag minns faktiskt bara ett enda tillfälle då hon varit riktigt arg och det va när jag som fjortis spottade i polisens gardiner under ett polisförhör....inte mitt bästa minne men jag betedde mig som ett "ljus"...typ från 16 år och uppåt :) Nu lägger vi denna incident bakom oss och sover aldrig någonsin mer i mammas säng:)

Mammas reaktion när hon hörde vad som hänt- men herregud, värre saker har väl hänt här i världen!

Mamma tur du är så snäll!

Av Charlotte Johansson - 13 april 2015 18:23

Nu är hon firad vår stora tjej! Känns faktiskt helt galet att min äldsta dotter fyllt 8 år! Julia var beräknad den 9 april men föddes 2 dagar senare den 11 april 2007 och vägde 2855g och var 48cm lång. Hon är fantastisk på alla sätt och vis!

En underbar påskgåva.

Julia blev storasyster när hon just fyllt 2 år.

8 åringen fick önska så då blev det middag på Shanghai.

Av Charlotte Johansson - 8 april 2015 21:00

Det går bra nu, känns som att jag är i en nedförsbacke! Har varit snusfri i mer än en månad nu!! Kung! Och Jim har blivit delägare i Marktjänst! Woop woop!

Barnen har varit på två dagars ridläger på Röbäck. Så underbart roligt enligt barnen! Dom fick det i födelsedags present av oss. Dom har fått rida barbacka, hoppat över hinder, travat, gjort frisyrer på hästarna, ätit glass och pannkakor. Nöjda barn helt enkelt! Allt detta medan jag och Jim jobbat. Mormor och morfar har skjutsat och hämtat i dagarna två samt att tjejerna fått sova över hos dem:) Att dom, mor och far är guld värda oja det är dom, det vet både jag och dom. Men vänta det blir bättre....för förutom att skjutsa barnbarn så har dom på dagarna varit hos mig och tapetserat Julias rum och tvättat fönster! Ja vet! Jag fick det bäst!!! Tio tusen kramar och tack för att ni finns!

Faan vad less jag är på vår byaväg! Att ta en promis med Doris känns som ett straff!

Julia har fått dela rum med lillasyster medan vi renoverar hennes rum!

Min käre morbror kom med den här kreationen till min mamma...."påskris" och "fjädrar" hehe:)

Har varit på festlig påskmiddag hos barnens kusiner.

Lill kusin Viggo hade till och med gjort fina placeringskort!

Nu renoveras det för fullt! Två rum blir ett!

Vi valde att spara en stor bit av mitten väggen.....blev nöjd över slut resultatet!

Farmors fina väggmålningar blev tyvärr över tapetserad idag:(

Den nya tapeten som Julia själv valt. Snygg tycker jag :)

Närbild!

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards