Alla inlägg under september 2012

Av Charlotte Johansson - 13 september 2012 16:29

Som vi har väntat och längtat efter denna resa! Men helt plötsligt kom den dagen då det äntligen var dax att bege sig till flygplatsen i Umeå. Flyget gick 20.05 och så här i efterhand så va det verkligen en helt perfekt tid att åka med barn! Flygresan gick hur bra som helst och båda barnen somnade. Vi var framme vid hotellet ca 01.30 svensk tid. Vi bodde på ett Sunwing hotell som har väldigt bra och fräscha hotell med ett bra utbud för barnfamiljer. Vi hade valt en två rums lägenhet med altan.


Allt va tipptopp ända tills Julia redan på lördag (vi kom dit på torsdagen) klagade över ont i öronen, när hon sen inte ville äta och kräktes förstod vi direkt att det va öroninflammation. Suck och pust ska det här seriöst drabba oss även på denna resa, va min första tanke! Även om det gått 2 år sedan vi va i Thailand så minns jag allt för väl hur jävla skitjobbigt det va att ha två barn (då 1½år och 3½år) med dubbelsidig öroninflammation, då båda skulle tvingas i pencillin och hade hög feber. Men mycket hade visst hänt på två år för nu gapades det utan knussel och pencillinen intogs utan problem.


Vi har badat, badat och åter badat! Äntligen ett ställe som är så varmt att till och med jag vågar mig i annars är jag definitivt känd som familjens stora badkruka! Men med toppen väder i två veckor och en temp på 35 grader i skuggan så kunde även jag bada med familjen.  Vi har shoppat presenter till kusinerna Viggo och Theo samt till Maiken. Julia valde present till alla så då blev det magdansarkjolar! Maiken ska få en knallrosa, Viggo ska få en grön och Theo en turkos, alla med tillhörande överdelar:)


Lollo och Bernie som är Vings maskotar sprang runt poolen och i restaurangen så barnen kunde krama dem. På kvällarna hade dom show och efteråt var det minidisco, allt för att roa barnen. Mina barn va iaf väldigt road av hotellets utbud.


Andra veckan blev vi väldigt överaskade när mina föräldrar dök upp vid poolen helt oväntat! Roligt med sällskap och detta innebar även att jag och Jim fick ännu mera lugn och ro:) Så en dag var vi och shoppade på egen hand, mycket skönt. Barnen fick även vara med på olika aktiviteter som dom har för barn då man får lämna dom hos svensktalande lekledare i 1½ timme så där va dom med på Lollos kalas, Bernies kalas och Bernies skattjakt. Dom hade massa mer aktiviteter men det va dom vi valde. Syrran och hennes kille kom oxå och överaskade oss så det vart rena rama släktträffen:)


Barnen har för övrigt skött sig strålande! Jag va beredd på jagande efter Emma och tjaffs mellan dom men jag fick bli glatt överaskad. Dom har hållt sams, skött sig snyggt och somnat framför en film på Ipaden utan problem. Sovit galet länge har dom oxå gjort, Emma har sovit mellan 21-09 och Julia mellan 22-09 så jag och Jim har tagit igen en massa förlorad sömn. Så jag känner mig sååå utvilad!


Här kommer en massa bilder!


 

Kl 22 sov Julia men Emma va inte ett dugg trött men en halv timme senare sov även hon:)


     

Lägenheten.


 

Världens största duschmunstycke såg det ut som när Emma höll i det:)


   

Busiga och glada barn!


    

 

 Underhållning för barnen.


 

Mormor, morfar, moster och Lars överaskade oss:)


 

Servitörerna dansar med Julia:)

 

Duktiga pappersblommevikare va dom oxå:)


 

Efterrätt till barnen!


 

En turkisk klassiker till vuxna:)


     

Stranden!


   

Poolen!


En god drink till barnen!


   

Efterrätts buffé!


   

Flätor:)


 

Näst sista dagen kom Lollo och hälsade på oss på hotellrummet! Glad överaskning för barnen! 


 

Hej då Turkiet!


Nu är det bara att börja spara inför nästa tripp vart det nu blir;)

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards