Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Det händer bara andra...eller hur är det man brukar säga:(

Av Charlotte Johansson - 6 juni 2012 21:00


Min värld brakade samman i fredags. Det som bara händer andra kanske den här gången händer mig. Sedan jag börjde tänka på min vikt för 5 veckor sedan har jag känt att något hänt med min kropp. Utöver det att vikten
faktiskt sakta men säkert börjar lätta. Det började med synen som blev konstig sen har det bara fortsatt med konstiga symtom. Åter till fredagen då var jag hos läkaren som sa att hon trodde att det kunde vara MS. Jag dog lite inombords och stängde av hörseln när hon fortsatte babbla om att det BEHÖVDE inte vara det...Hon skulle skicka en remiss till Neuromottagningen för att de skulle göra en skiktröntgen av huvudet. Fredagen fortsatte, lördagen kom, söndagen kom,måndagen kom men fortfarande ingen remiss skickad.....Nä nu jävlar,  ringde hysterisk och hysteriskt till läkaren och fick tillslut tag på henne och hon ursäktade sig och berättade att det va såå mycket hon skulle hinna innan hon gick på sin 10veckors semester...Bla bla bla SKICKA REMISS JÄVELN skrek jag!  En timme senare hade neuromottagningen fått den och den hade direkt gått till MS sköterskerna för utvärdering. Nu är det bara att vänta på tid för röntgen och försöka hålla sig lugn och inte ta ut för mycket i förskott. Det behöver ju inte va cancer i form av hjärntumör, MS eller nått ännu värre det kanske bara är stress....ja det är iaf det jag försöker intala mig. Går ju sisådär med att hålla tankarna i schack. Tanken på barnen får mig att bryta ihop lika mycket som det får mig att känna att, aldrig att jag ger upp! Så ser jag sur ut, borta i det blå eller oerhört förvirrad så är det bara av den enkla anledningen att jag har mycket att tänka på. 

 
 
Liza

Liza

6 juni 2012 21:23

Vad det än är så finns vi alltid för er! Är det stress ska jag fasiken se till att du lugnar ner dig och är det något annat då tar vi det då!

du vet ju att jag har jobbat som per ass och har absolut inga problem att skola om mig igen så om du behöver mig om 25 år för att vara följeslagare på rehab vid medelhavet så är jag med ombord!!! Glöm aldrig att vi älskar er, MS or no MS! <3

http://maikenochkerstin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annelie

6 juni 2012 21:24

Håller tummar och tår att det inte är något allvarligt! Stor kram till dig!! <3

 
Ingen bild

Angelika Wikström

6 juni 2012 21:44

Håller också tummarna! Massa styrkekramar å hoppas på ett bra besked!

 
Ingen bild

challe

6 juni 2012 22:02

Liza du kan då alla trix för att få mig att skratta:))
Tack alla fina för era ord!

 
Ingen bild

Helle

6 juni 2012 22:14

Men vännen då!!
Vi håller alla tummar, tår och tassar! Är inte mer än ett telefonsamatal bort oavsett tid på dygnet! Ring om du behöver prata!! Försök att inte ta ut nått i förskott, som du säger.. Lättare sagt än gjort... Oavsett var det är så finns vi här och stöttar dig.

 
Ingen bild

Challe

6 juni 2012 23:27

Tack <3

 
Ingen bild

maria sandström

7 juni 2012 10:04

Åhhh... hoppas att det "bara" är stress...

Förstår inte varför läkare ska ge diagnoser utan att ha tagit alla prover/tester först.. jag fick veta att jag antagligen hade hjärntumör för 3 år sedan, trodde jag skulle dö då han sa de orden.. linus rusade hem från resa med jobbet... å så när hjärnröntgen väl gjordes dagen efter via akutremiss fanns ingen tumör!! Såå onödigt att skrämma upp mig/oss så...

Hoppas hoppas de blir samma för dig... STOR KRAM VÄNNEN <3 <3

 
Ingen bild

Challe

7 juni 2012 16:43

Men gud så otäckt Maria! Nä fy sjutton för läkare som talar om sånt innan det är bekräftat! Man blir ju såå rädd! Tur att dom inte hittade nått farligt hos dig.
Kramar

 
Ingen bild

Anna

7 juni 2012 17:24

Hoppas verkligen du får ett bra besked! Kram! / Anna

 
Ingen bild

Linda Lus

7 juni 2012 21:06

Men huvva Challe!!! Å vad jag hoppas att det kommer gå bra!! Nu kommer mina tankar vara hos dig dygnet runt, bara så du vet!!! Och jag skriver som Helle. Om du behöver prata är det bara att ringa när du vill. Jag finns här för dig... Puss och kram vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Johansson - 6 januari 2016 20:21

Nu börjar allvaret igen för imorgon börjar jag jobba! Känns galet att måsta ställa väckarklocka!! Hur ska jag vakna??!! Hela familjen har sovit till klockan 10 på dagarna och ibland längre än så. Men det ska bli roligt att träffa kollegor och barne...

Av Charlotte Johansson - 17 december 2015 21:50

Lucka 7: Vi bygger pepparkakshus! Lucka 8: Tuggummi! Lucka 9: Vi spelar spel! Lucka 10: Vi bakar pepparkakor! Lucka 11: Vi äter på restaurang! Lucka 12: Godis! Lucka 13: Vi leker! Lucka 14: Vi har picknick i vardagsrummet! Lucka 15: Vi går...

Av Charlotte Johansson - 6 december 2015 22:15

Äntligen är julkalendern i full gång! 1/12 Vi klär julgranen! 2/12 Vi åker på badhuset! 3/12 Vi pysslar åt småfåglarna! 4/12 Vi sover i vardagsrummet! 5/12 Godis 6/12 Vi grillar lunch i skogen! Härlig vecka! Så galet svårt att fot...

Av Charlotte Johansson - 18 november 2015 20:36

Den 7 oktober bar det i ottan iväg till Skavsta flygplats med bil. Med oss hade vi våra goda vänner Magnus och Maria! Resan var en present till Jim från mig. Killarna turades om att köra och jag och Maria roade oss med spotify, ljudbok, surr, skratt ...

Av Charlotte Johansson - 7 november 2015 11:18

En ny mobil är köpt så äntligen kan jag komma åt fotografierna jag tog på semestern i somras. Sverigesemester here we come ? Den fula men fullt fungerande husvagnen tog oss på äventyr! Med oss hade vi fina familjen Sundberg! Stockholms trafiken...

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards