Alla inlägg den 10 december 2014

Av Charlotte Johansson - 10 december 2014 18:04

Ja här har det bakats för fullt! :)

9 dec:
Uppdrag- Vi bakar pepparkakor!

10 dec:
Uppdrag- Vi bakar lussebullar!
Jag är ju totalt värdelös på att baka så naturligtvis skulle det jävlas, för degen vägrade jäsa som den skulle. Suck.... Meeeen det vart ganska okej ändå! Jag ville testa ett recept på saffranshjärtan som jag hittat på Julias gamla förskolefrökens bakblogg. Dom smakade riktigt smarrigt meeeen utseende mässigt så blev det inte som på bilden i bloggen. Hade ju säkert blivit lite snyggare om de jäst ordentligt som det var tänkt och jag borde inte haft på smörkräm i överflöd :) Men i receptet stod det snåla inte, det är det här som är kärleken i bullen eller nått sånt. Så jag tog henne lite väl bokstavligt, för det formligen dröp kärlek från dom :) Haha.

Bakning pågår....alla fick varsin bit. Shit så gott det är med pepparkaksdeg!

Bajs är roligt tyckte barnen :)

Här bakas det traditionella lussebullar!

Pensling....

Taaa-daaa :)

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards