Alla inlägg den 10 november 2011

Av Charlotte Johansson - 10 november 2011 20:37

Igår läste Jim, Alfons och odjuret för Emma som godnattsaga. Oj va hon tyckte om den boken! Hon hade med inlevelse återberättat boken för Jim. (handlar om att Alfons slår lillkillen så att han börjar blöda näsblod och Alfons får dåligt samvete och det visar sig i form av ett odjur under sängen)

Lät typ så här när hon berättade:

Emma- Alfons slog lillkillen och det kom bloood, å då kom det ett djurO under sängen...

Jim- det kom ett odjur...

Emma- jaa ett Adjur under sängen...

Jim- nä ett odjur:D (hihi gullfis) 

Osv:)

Idag var det tänkt att Julia skulle fara på sin efterlängtade dans nere på balettakademin men hon va inge sugen:/ Dom hade varit ute mycket idag på föris och gått sagostig så hon va helt enkelt trött. Så vi struntade i den och for hem istället. Medan hon pysslade lite och Emma såg på film (=sov) passade jag på att försöka få ordning på lekrummet!

Måste oxå passa på att skriva grattis till min kära mamma som fyller år idag! Vi ska fira henne ordentligt på söndag!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards