Alla inlägg under juli 2014

Av Charlotte Johansson - 11 juli 2014 22:12

Idag har vi varit på Animal kingdom! Mycke skog, många djur men ganska få karuseller. Kul att ha varit här men inte dö imponerad. Vi åkte hem efter ca 6 timmar och tog poolhäng resten av dagen:) Imorgon blir det Disney Hollywood studios:)

Coolt träd med ingraverade djur:)

Safari med jeep.

Såg en helt fantastisk musikal med Lejonkungen!

Himmel och pannkaka så blöt vi blev på den här karusellen:)

Gött!

Av Charlotte Johansson - 11 juli 2014 12:56

Efter att inträdet på typ 1250$ var betalt så är planen att vi har 5 dagar att spendera på Disney parkerna. Här kommer lite bilder från de två dagar vi var i Magic Kingdom. Det är där man träffar alla prinssesor och Disney figurer och det fanns grymt många roliga karuseller! Allt va så välgjort och vi vuxna uppskattade det lika mycket som barnen! Disney här är väldigt lik Disney i Paris. Iallafall som jag minns det....är ju x antal år sedan jag var där:) Två dagar här var minimum för att hinna med alla karuseller för det va många långa köer. Vi skippade både mötet med Prinsessan Belle och prinsessorna från Frozen, Anna och Elsa för att det helt enkelt var för långa köer!

Idag blir det en dag på Animal kingdom!

Måste bara inflika med Emmas kommentar från flygplatsen. Vi såg några munkar komma gående och pratade lite om deras kläder och deras religion. Efter nån timme säger Emma -men mamma vart tog dom där kakorna vägen? :) Jag va ganska trött efter flygresan så jag dog av skratt:)

Ha det bäst. Kram

Besök i Magic Kingdom!

Efter många timmar i solen var det skönt att gå hit och bli blöt från elefanternas snablar som sprutade vatten:)

Så här stort kalkonben till lunch gjorde att man kände sig som en grottmänniska:)

Jag och barnen med roliga buskar bakom oss.

Tingeling?

Rapunzel?

Fina välgjorda karuseller fanns i gott om!

Trötta barn i bilen på väg hem!

Av Charlotte Johansson - 8 juli 2014 20:29

Vi klev upp 06.00 och gjorde iordning oss och mumsade frukost. Sen bar det av till Arlanda. Första etappen med 7,5 timme flyg gick bra trots att Emma stackarn pga sin mjölkprotein allergi inte åt ett jota så hölls ändå humöret uppe! Vi fick sitta tillsammans. Sen klev vi av planet och fick gå igenom den ena säkerhets kontrollen efter den andra. När vi äntligen kommit oss igenom och visat passet 100 gånger så gick vi raka spåret och åt på mc donalds efter barnens önskan. Vi väntade ett par timmar på nästa flyg
Som skulle ta oss vidare till Orlando. Hyrbilen gick snabbt att hitta och sen på med gps och iväg. Vi kom fram till huset kl 22.00 amerikansk tid så 04.00 Svensk tid. Barnen va helt fantastiska! Imponerande! När vi kom in i huset som va fint möttes vi av........kackerlackor:/ Men jag döööör så vidriga varelser! Barnen blev livrädda och jag med! Stackars Jim fick sköta dödandet! Säkert 12 stycken dödades innan läggdax och barnen vägrade sova i egna sängar. Så ironiskt nog sov vi fyra stycken i master bedroom och tre sovrum stod tomma första natten. Dag 2 med alldeles för lite sömn ( 2 timmar) ringde surtanten Charlotte till Ving som i sin tur ringde Orlando hyresvärden som lååååvade att fixa problemet med de objudna gästerna. Förutom dom så har vi det super bra och helt galet varmt 97 Farenheit är det och det säger mig ingenting men det är varmt iaf:) Lite moln på himlen syns men solen strålar ändå. Barnen badar och badar och vi har hunnit med shopping idag och nu badar vi igen. Ps klarade mig igenom tullen trots alldeles för mycket snus, vaaarför oroade jag mig så mycket; ) Tror jag håller på bli tok gammal; ) Imorgon blir det Disney world:) Ha det gott det har iaf vi!

Emma roar sig på flyget. Haha älskar Jims bondbränna:)

Emma tog sig friheten att sova över både sin egen stol, Jims och min;)

Skräpmat på flygplatsen i New York.

Bad tajm i huset i Orlando. I sjön bakom oss finns det två alligatorer sa städerskan:/

Av Charlotte Johansson - 6 juli 2014 23:20

Resan som bokades i september har äntligen börjat! Först fick vi krama om lilla Doris som ska få vara på semester hos Jims lillebror Joel. Sen åkte vi till mina föräldrar som skjutsade oss till flygplatsen. Vi åker till Stockholm och sover en natt på hotell. Dagen efter åker vi till New York där vi byter flyg och sen vidare till Florida. Återkommer sen:)

Packat och klart!

Barnen säger hej då till mormor och morfar.

I väntan på flyget till Stockholm.

Äntligen dax att kliva ombord!

Framme i Stockholm och nerbäddade i sängarna på hotellet. Imorgon blir en lång dag!

Av Charlotte Johansson - 4 juli 2014 19:12

Idag har jag och barnen gjort en loppis runda med Liza och hennes tjejer. Kul, billigt och fynd summerar dagen!

Glass hos Glassbonden med kossor som sällskap:)

Mina fynd till lekstugan, liten hylla, korgar för alla kommande virkbakelser, fyra söta koppar och fat, små skedar och ett spel.

De fula korgarna fick sig ett lyft tack vare Lizas spray färg! :)

Presentation


Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards