Av Charlotte Johansson - 16 september 2014 10:57

Att få veta att vi skulle bli föräldrar igen till en liten kändes fantastiskt, overkligt och helt underbart. Att inse att det inte skulle bli verklighet kändes tuffare än jag trodde.

Glada familjen uppradad med en mamma som har en glad liten bebis i magen som har öron. För Emma var det viktigt att veta att bebisen kunde höra.

Hemma kit som tar bort drömmar.

Av Charlotte Johansson - 3 september 2014 12:43

Nu är lekstugan snart redo för lek:) Men på grund av en dryg förkylning så blir det nog inte i helgen som jag tänkt. Flera dagar som bara slösats bort i soffan. Pust!
Men imorgon har jag bestämt mig för att vara frisk så då fortsätter även lekstuge jobbet:) Hyllor ska målas, virkbakelser från farmor ska tas fram, café luckan ska målas, sovloftet ska målas färdigt, Svenska flaggan ska upp ute samt en söt liten postlåda ska monteras fast:)

För några dagar sedan åkte vi till kusinerna och träffade de här hårbollarna:) Pip och...

....Sockervadd:)

Julia spelade sin första fotbollsmatch i helgen. Det blev stor förlust, men tjejerna verkade ha kul iaf:)

Fick gå på sitt första skoldisco!

Julia ? hade skolfotografering i tisdags.

Loppis spisen passade perfekt i lekstugan:)

Mera loppis fynd:)

Varsågod och sitt:)

Av Charlotte Johansson - 23 augusti 2014 08:24

I lördags firade Fällforsån 250år! Dagen bjöd på gratis varmkorv, olika barnaktiviteter, hästparad, gamla fotografier och smarrig middag på kvällen!

I måndags började Julia första klass! Helt galet så stort! Jag satt med på uppropet och kände hur känslorna bubblade inom mig. Där sitter hon, 7 åringen, på golvet omringad av 28 fina klasskamrater. Alla i ringen är finklädda, tysta och pirriga. Nu börjar allvaret! Att Julia knäckt läskoden känns tryggt men hur kommer det att gå med alla andra koder man ska lära sig i skolan... Det kommer säkert att gå galant, jag är egentligen inte ett dugg orolig, för den här ungen har huvudet och hjärtat på rätt ställe och då brukar det mesta lösa sig💗

En annan fining i familjen tappar tänder till höger och vänster:) Nöjd är ju bara förnamnet!

Roliga aktiviteter bjöds det på när byn skulle firas!

Vi har ju fått en ny granne som byggt ett enormt ridhus så några utav hästarna visades upp idag:)

Ankräjs hade vi också:)

En del av den gamla affären visades upp. Kul att så mycket är sparat!

Många foton från förr!

Ska det grillas så ska det grillas på rätt sätt:)

Emma tyckte det va sisådär rolig middag; )

Skoltjejen!

Första schemat!

Stolt femåring som tappat sin andra tand!

Såg några kändisar i tidningen:)

När barnen är hos farmor får de alltid pyssla med någonting! Så det där rosa fåglarna har farmor gjort men Emma fick bestämma hur de skulle se ut. Så dessa har böjda stjärtfjädrar för dom är rädda sa Emma:) Känns roligt att ha på sig örhängen som ingen annan i världen har och som min femåring fått vara med och designa!

Av Charlotte Johansson - 12 augusti 2014 09:11

Igår hade vi en mysig dag på Mickelbogård. Riktigt trevlig utflykt som gjordes med kusinerna.

Emma och Julia matar kamelerna.

Barnen blev snabbt förälskad i de fina marsvinen.

Kul att rida på små ponnyhästar.

Höjdpunkten blev att få följa med och mata alla djuren. Två små lamm och en get åkte också med:)

Av Charlotte Johansson - 11 augusti 2014 11:40

Vilken härlig vecka det har varit! Mycke vänner, mycke mat och mycke godis får summera den!

Väntan är över, första tanden lossnade äntligen:)

Hade en mysig badstund och strandhäng med kusinerna?

Lyckades med bedriften att köra fast när vi skulle hem från stranden. Tur det finns snälla killar i pickup:)

Har målat på lekstugan....

...och på hunden som alltid finns i ens närhet:)

Har varit på bio med barnen och kusinerna. Vi såg på Pettsson och va helnöjd hela bunten!

Nån dag senare gick jag ut och åt på Bishops arms med svägerskan..

...min galna vinögde man samt min svåger:)

När vi ätit oss proppmätta rullade vi vidare till bion.

Gjorde några loppisfynd under lördagen. Glasen är en kopia av glasen man får kaffe Karlsson i på Bishops arms:) Allt som allt 50:- :)

Köpte en godispizza till barnen på lördagsmyset:)

Av Charlotte Johansson - 3 augusti 2014 19:08

Igår hade vi en tokrolig kväll med några kompisar. Barnen sov till klockan 11 och 12 idag. Så nu har vi verkligen kommit in i semester lunken:) Skönt! Idag åkte vi iväg till barnens kusiners stuga vid havet! Heaven så underbart det är här!
Jag och svägerskan åkte iväg på en väldigt kort loppis runda och jag gjorde ett litet fynd till lekstugan. På loppiset kunde man köpa rökelse med doft av cannabis och opium?! Vem fan köper sånt? Haha :)

Av Charlotte Johansson - 31 juli 2014 22:43

Igår somnade några av oss kl 20.00 och resten kl 21.00 Därför kom det som en chock när jag vaknade först av alla och kollade på klockan och den visar 11.40 Men faan upp, upp vakna vi ska ha checkat ut från hotellet kl 12.00 Väskorna va en enda röra, ingen hittade kläder och allt va kalabalik! 12.02 stod vi utanför hotellet utcheckade och kände oss snuvad på den efterlängtade hotellfrullen som slutade serveras klockan 10.00 :/ Jaja en Statoil korv fick duga sen åkte vi till flygplatsen.

Så skönt det var att komma hem! Ogräs överallt, en ko som vajade i flaggstången, en uppstoppad gubbe på traktorn ja ni vet som det alltid ser ut när man varit borta länge; ) Ja de två sista sakerna stod ju givetvis våra grannar för:) Vet inte exakt vem, men jag har några starka misstankar! Förra gången vi var borta vajade Jims arbetsbyxor i flaggstången och halva möblemanget i huset var omkring flyttat:) Huset hade dom låtit bli den här gången, Tack, så allt stod som vi lämnat det och det luktade till och med nytt!

Något som vi verkligen saknat under vår resa är tysthet! ALLT levde om i Florida. Hysteriskt med bilar, folk överallt, ljud från AC, ljud från grannar vägg i vägg. Här i Fällis är det tyst och lugnt bortsett från mina barn och en väldigt snarkig hund som vi saknat nå alldeles hemskt, men det är ljud jag kan leva med♥

Nu ska jag och brudarna va hemma tills den 18 augusti och bara njuta!

Snart hemma!

Den uppstoppade gubben:)

Den vajande kon:)

Av Charlotte Johansson - 30 juli 2014 20:01

Nu är vi hemma i underbara Sverige! Känns toppen! Flygresorna idag har gått super bra! Mellan Miami och Chicago tog det just under 3 timmar. Sen blev det en 7 timmars resa till Danmark, (barnen sov 6 av dom). Sen typ 40 min resa till Stockholm. Så 6 gånger har vi lyft och landat sen igår. Just nu ligger vi och slappar på ett hotell just utanför Arlanda. Imorgon åker vi hem till Umeå och ljuva Fällforsån:) Att vända tillbaka dygnet gick hur lätt som helst! Jag är gristrött redan nu 19.40 fast min klocka fortfarande "bara" är 13.40:) Mitt mobilbatteri tog slut så det blev få bilder från resan. Nu håller vi tummarna att det fina Umeå vädret håller i sig lite till så vi också hinner njuta:)

Första flyget för dagen:)

Fick åka tåg runt flygplatsen för att komma till vår gate.

Blev glad när vi möttes av den här välkända flaggan! Hemlängtans känslorna kom direkt!

På Arlanda hade de ett mysigt Elsa Beskow lekland!

En galning i fönstret! Shit det är visst min avkomma; )

Kändes lite pirrigt att skicka bagagen fr Miami - Arlanda! Men ta me tusan det funkade! Det va grymt skönt att slippa kånka runt på tunga väskor och skönt att slippa vänta på dom vid varje flygbyte!

Här skriver jag om det ljuva livet och vardagen i ett rött hus i bushen men även om känslan och vanmakten att ha sjukdomen MS (multipel skleros) och hur den påverkar vårat liv och de val jag gör.